پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 05 تیر 1402

راه اندازی مرکز پایش عملیات حج تمتع 1402/نظارت بر عملیات حمل و نقل ترددی از سوی مسئولان ستاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مرکز پایش عملیات حج تمتع 1402 به منظور نظارت بر عملیات انتقال زایران به عرفات و منا از ساعت 6 صبح امروز دوشنبه پنجم تیرماه مصادف با هشتم ذی الحجه ، آغاز به کار کرد.
این مرکز نسبت به پایش لحظه ای انتقال زایران اقدام می کند که تا ساعت 17 عصر امروز بیش از 9 هزار زایر اهل سنت به منا منتقل شدند و کار انتقال زایران تشیع هم که از ساعت 15 آغاز شده با جدیت ادامه دارد و طی دو ساعت بیش از 10 هزار و 500 زائر از بانوان نیز به عرفات منتقل شدند.
انتقال زایران به عرفات طی ساعت 15 تا 17 با 295 دستگاه اتوبوس انجام گرفته و تعداد زایران ذکر شده در سرزمین عرفات استقرار یافته اند و عملیات ترددی برای انتقال دیگر زایران عزیز در حال انجام است.
پیش بینی می شود که پس از انتقال خانم ها که تا ساعت 20 امشب به پایان می رسد ، انتقال آقایان نیز آغاز گردد و برابر پیش بینی ها تا ساعت دو بامداد به طول بیانجامد .
مسئولان بعثه مقام معظم رهبر، ستاد مکه مکرمه و سازمان حج و زیارت در مرکز عملیات پایش حضور دارند و نظارت لحظه ای عملیات را انجام می دهند .
حسین موذن مسئول فناوری اطلاعات در ستاد عملیات حج تمتع نیز به صورت سیستمی به تشریح عملیات اقدام می نماید.
همچنین حمید آذرپی مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع نیز در مرکز پارکینگ حمل و نقل ترددی حضور دارد و نسبت به نظارت صحنه ای عملیات اقدام می کند.
در این راستا تعدادی از نیروهای ستاد مدیریت بحران نیز در عرفات حاضر شده و ورودی های زایران را به صورت صحنه ای پایش و گزارش می نمایند.





روتیتر: با راهیان حج ۱۴۰۲/